MEB Din İşleri Şube Müdürü’ne taciz suçlaması - WebKafem - Genel BLOG
Yeni Yazılar
Yükleniyor...

14 Mayıs 2016 Cumartesi

MEB Din İşleri Şube Müdürü’ne taciz suçlaması


P.K, Türkiye Görme Engelliler Spor Federasyonu Başkanı da olan Abdullah Çetin’in sözlü ve fiziksel tacizine uğradığını belirterek savcılığa şikayette bulundu

Milli Eğitim Bakanlığı Din İşleri Genel Müdürlüğü’nde şube müdürü ve aynı zamanda Türkiye Görme Engelliler Spor Federasyonu Başkanı da olan Abdullah Çetin taciz suçlamasıyla savcılığa şikayet edildi. Mağdur P.K. Abdullah Çetin hakkında idari soruşturma açılması için harekete geçtiyse de sonuç alamadı.
P.K. adlı kadın 3 Mayıs 2016 günü Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı’na suç duyurusunda bulunarak Abdullah Çetin’in kendisine cinsel tacizde bulunduğunu öne sürdü. 25 Ocak 2016 tarihinden beri Görme Engelliler Spor Federasyonu’nda görevlendirildiğini belirten P.K., “İlgili Federasyon’daki görevim Federasyon Başkanı Abdullah Çetin’in görme engelli olması nedeniyle ona refakat etme şeklindeydi. Ancak görev yapmaya başladığım zamanlarda, başkan tarafından hem sözlü hem de fiziksel tacize maruz kaldım. Abdullah Çetin’in görevi nedeniyle hareketlerinin sona ereceğini umut ettim. Ancak, tacizlerin devam etmesi üzerine Federasyon Genel Sekreteri’ne durumu açıkladım. Şikayetim öğrenilince başkan tarafından görevimden uzaklaştırıldım” dedi.
P. K. savcılığa verdiği şikayet dilekçesinde Din İşleri Şube Müdürü Abdullah Çetin’in tacizlerini şöyle anlattı: “Abdullah Çetin, görevim esnasında gece yarıları tarafıma anlamsız mesajlar çekmiş, beni kıskandığını ifade etmiş, uçakta yolculuk ederken elimi tutmaya çalışmış, bana yardım etmek bahanesiyle benden karşılık beklemiştir. Kendisi ile 2 defa şehir dışına görevlendirmeye gittim. İlk görevlendirmeye gittiğimizde bana gece alkol alıp almayacağımızı sordu. Ben bu durumu kabul etmeyince odaya alkol isteyip ikram edebileceğini sordu. Ben kabul etmedim. Bu durumun benden önce çalışan bayanlara karşı yapıldığını da olayları anlatmaya başlayınca anladım. Mesaj kayıtlarında da görüleceği üzere şikayet edilen cinsel anlamda beni taciz etmekte, bunu yaparken de bulunduğu konumunu, mevkiini kullanmaktadır. Benim de yaşadığım sıkıntıların bir başka çalışana da yapılmasını istemediğimden ve manevi anlamda aylardır psikolojim bozulduğundan işbu şikayeti yapma zorunluluğum doğmuştur.”

TEFTİŞ KURULU’NA ŞİKAYET
P.K.’nın Abdullah Çetin hakkında idari soruşturma açılması için 13 Nisan 2016 tarihinde Genel Müdürlük Teftiş Kurulu’na da dilekçe verdiği ancak sonuç alamadığı ortaya çıktı. P.K dilekçesinde Çetin’in daha önce başka kadrolara da benzeri davranışlarda bulunduğunu bildirdi. Dilekçede şu ifadeler yer aldı: “Başkanın beklentilerine karşılık vermediğim gibi bu konudan duyduğum rahatsızlığımı Genel Sekreterim ile paylaştım. Bunun üzerine Abdullah Çetin beni federasyondaki görevimden uzaklaştırmaya çalışmaktadır. Federasyon başkanının bu tacizlerini daha önce federasyonda sözleşmeli olarak çalışan O. N. A. isimli bayan personele ve diğer bir bayan hakem arkadaşımıza benzer tacizler yaptığını biliyorum. Bu konunun araştırılıp soruşturulmasını, gerçeklerin ortaya çıkartılıp makamını özel çıkarları için kullanıp çalışanlarını taciz edenlerin cezalandırılmasını talep ediyorum.”
Yorumlar


EmoticonEmoticon

Bildirim
Bildirim özelliği güncelleme aşamasındadır.
Tamam